Blog > Komentarze do wpisu

Wegetarianizm weganizmowi nie równy

Tłumacznie ze strony www.pjstar.com

(na zdjęciu Robert Cheeke, wegański kulturysta)

 

Chociaż liczne badania wykazują, że wegetarianie ogólnie wiodą dłuższe i zdrowsze życie niż ludzie jedzący mięso, to jednak ostatnio edytorka Journal Star, Jennifer Davis odkryła, że jej zdrowie pogorszyło się na wegetariańskiej diecie, i że to wcale nie jest rzadkością.

Kiedy wegetarianie zastępują mięso z poprzedniej diety produktami mlecznymi i jajkami, to nie należy się dziwić, że zaczynają cierpieć na wysoki poziom cholesterolu, nadwagę i inne problemy zdrowotne. Zastanówmy się nad celem wytwarzania mleka: ma ono odżywiać nowonarodzonego cielaka w okresie jego szybkiego wzrostu.

Musimy pamiętać, że węglowodany proste różnią się od złożonych. Proste węglowodany mają negatywny wpływ na poziom cukru we krwi, natomiast żywność zawierająca złożone węglowodany, jak strączkowe i zielono-liściaste warzywa, zawierające duże ilości błonnika i antyutleniaczy, pomaga w utrzymaniu stałego poziomu insuliny.

Jennifer Davis wskazuje na dietę wegańską (dietę bez produktów pochodzenia zwierzęcego) jako naprawdę zdrową alternatywę. Ponadto mitem jest to, że weganie cierpią na niedobór protein. Na przykład, ziemniak zawiera wszystkie podstawowe aminokwasy. Jak demonstruje Raport Chiński, człowiek powinien unikać tylko protein zwierzęcych, szczególnie kazeiny, która jest związana z powstawaniem nowotworów.

Weganie nie spożywają żadnego cholesterolu, i większość ma idealny (wg słynnych badań Framingham Heart) poziom cholesterolu poniżej 150. Mimo że ogólnie uważa się, że cholesterol poniżej 200mg/dL jest odpowiedni, to jednak 25% wszystkich ofiar ataku serca ma poziom cholesterolu między 150 a 200. Ataki serca dosłownie nie występują u ludzi z cholesterolem poniżej 150 jednostek.

Tonya Sneed

wtorek, 11 stycznia 2011, iveggy

Polecane wpisy

  • 15-letnia weganka

    Tłumaczenie artykułu Confessions of a 15-Year-Old Veg an Moi rodzice należą do pokolenia ruchu ekologicznego. Starają się żyć w sposób ekoprzyjazny. Mi

  • Mój weganizm to już nie tylko eksperyment

    Tłumaczenie artykułu Vegan: no longer an experiment (autorka Rachel Brougham pisze dla gazety Petoskey News)  Obiecałam, że będę weganką przez

  • 21-Day Vegan Kickstart

    Za 2 dni zaczyna się następny (21-dniowy) program pomagający w przejściu na dietę wegańską. Program 21-Day Vegan Kickstart organizowany jest pr

Komentarze
2011/01/12 03:55:32
Poniżej jest komentarz, który otrzymałam emailem od Furry Gang. Pozwoliłam sobie odpowiedzieć na każdy z zarzutów.

Mam pewne zastrzeżenia co do ostatniej wrzutki na blog z 11 stycznia.
''Musimy pamiętać, że węglowodany proste różnią się od złożonych. Proste węglowodany mają negatywny wpływ na poziom cukru we krwi''
Owoce zawierają cukry proste, czy one maja negatywny wpływ na nasze zdrowie? Chyba nie..


Co do cukru ja osobiście się z tobą zgadzam, ale ten artykuł jest opinią pewnej osoby. Każda osoba, która go przeczyta, będzie miała swoje zdanie. Według niektórych autorytetów, cukier w każdej formie jest szkodliwy. Uważam, że każdy ma prawo do własnego zdania. Niektórzy naukowcy twierdzą, że istnieją 4 kategorie prostych cukrów i że wszystkie są szkodliwe dla zdrowia, jeśli ich ilość jest wyższa niż 15% spożywanych węglowodanów. Sacharoza, fruktoza, miód i słód.
Wg artykułu: www.healingdaily.com/detoxification-diet/sugar.htm: Zaobserwowano, że cukry proste pogarszają objawy astmy, powodują zmienność nastrojów, wywołują zmiany osobowości, ujawniają choroby psychiczne, pogłębiają choroby układu nerwowego, powodują cukrzycę, przyśpieszają wystąpienie chorób serca, powodują powstawanie kamieni w woreczku żółciowym, przyspieszają wystąpienie nadpobudliwości i powodują artretyzm.
Myth: Sugar in fruit is good, sugar in candy is bad.
Fact: The sugar in most fruit is primarily fructose, which has few, if any, advantages over sucrose (the sugar in candy). So it doesn't matter, for instance, if your jam is sweetened with "sugar" or "fruit juice sweetener."

''Na przykład, ziemniak zawiera wszystkie podstawowe aminokwasy''
??? Ziemniak jest niezjadliwy na surowo, więc niezdrowy i niejadalny. Nie warto go promować. Ma mało białka, jakieś 2 gr na 100 (Ryz ma np. 7 gr protein na 100gr). Zwykły szpinak ma troszkę więcej białka i całą masę witamin i minerałów. Marynarz Popeye promował jego walory, ale dziś mało kto wie, kim był i tym bardziej nikt nie będzie w naszych czasach, przywoływał jego kulinarnych preferencji, bo przecież dużo lepszy jest...ziemniak... ale przecież jego witaminy giną w wysokiej temp. gotowania, on sam promuje niezdrowy styl odżywiania (chipsy, frytki, ziemniaki pieczone etc.) jest niebezpieczny dla cukrzyków i zawiera toksyczna solaninę w kiełkujących i zielonych ziemniakach. To tylko kilka małych rzeczy, które mi przychodzą na myśl.


Nie wszyscy jednak są na surowej diecie, i nie wszyscy uważają, że surowa dieta jest zdrowsza. Akurat nieszczęsny ziemniak jest dość odżywczy i zawiera 22 aminokwasów, czyli kompletne proteiny (w małych ilościach).
Źródło: www.curzio.com/N/Potato_effect_of_glycoalkaloids_in_diet.htm

Poza tym artykuł sugeruje, że China Study promuje ziemniaka, co nie jest prawdą.

Co do Raportu Chińskiego, to też nie ma on nic wspólnego z ziemniakami. Po zdaniu o ziemniakach jest kropka. Po kropce jest zdanie: Jak demonstruje Raport Chiński, człowiek powinien unikać tylko protein zwierzęcych, szczególnie kazeiny, która jest związana z powstawaniem nowotworów.
I jest to zdanie, które mówi, że przeprowadzono badania, dowodzące, że białko zwierzęce jest szkodliwe.

Poza tym zdjęcie wprowadza w błąd, bo jaki jest przekaz tego artykułu? Jedz ziemniaka, urośniesz na mięśniaka ;) ?

Co do zdjęcia Roberta Cheeke, to nie ma ono nic wspólnego z ziemniakami, ale raczej z tytułem. Robert jest przykładem zdrowego i silnego weganina, i na pewno obraziłby się, że posądzasz go o niskie IQ.

Wybierz Weganizm Wybierz Weganizm Wybierz Weganizm