Blog > Komentarze do wpisu

Dlaczego alkalizująca surowa żywność jest kluczem do zdrowia

 

Na podstawie artykułu Why alkalizing raw food is the key to health 

 

Dlaczego surowa wegańska żywność jest kluczem do zdrowia?

Oto uproszczone podstawy. Osoba na surowej wegańskiej diecie spożywa 75-100% odżywczych, organicznych, surowych i nieprzetworzonych produktów żywnościowych (i pije czystą wodę). Smaczne surowe posiłki optymalizują zdrowie alkalizując organizm. Dzięki temu ciało ma możliwość pozbycia się toksyn, które towarzyszą jedzeniu gotowanemu. Jeśli spożywasz więcej gotowanego jedzenia, przyswajasz zbyt dużo toksycznych zakwaszających związków, których nie jesteś w stanie wyeliminować. To powoduje, że toksyny odkładają się w organizmie, zakłócając delikatną równowagę kwasowo-zasadową. Jest to główną przyczyną nadmiernego przybierania na wadze i chorób.

Podgrzewanie żywności do temperatury powyżej 480 C powoduje zmiany chemiczne, którym towarzyszy powstawanie kwaśnych toksyn, w tym związków rakotwórczych, mutagenów i wolnych rodników, związanych z takimi chorobami jak cukrzyca, artretyzm, choroby serca i nowotwory. Gotowanie niszczy też żywe enzymy, które pomagają w trawieniu.

Twoje ciało jest w rzeczywistości rodzajem alkalicznej baterii, opartej na elektronach. Wszystkie życiodajne reakcje chemiczne zachodzą tylko wtedy, gdy elektrony lub energia przepływają między atomami. Gotowanie lub przetwarzanie żywności powoduje utratę elektronów - źródła energii, której potrzebuje organizm. Zdrowa żywność "dodaje" elektrony/energię, i nazywana jest alkalizującą. Niezdrowa żywność "kradnie" elektrony/energię, i nazywana jest zakwaszającą.



niedziela, 09 października 2011, iveggy

Polecane wpisy

Komentarze
2011/10/10 10:20:52
To na prawdę ciekawa dieta, ale ilość surowych warzyw do jedzenia w okresie jesienno-zimowym w Polsce jest mała. Podobnie jest z owocami. Jak radzą sobie osoby w Polsce na takiej diecie??
-
Gość: marietta, *.adsl.inetia.pl
2011/10/10 15:11:08
W Polsce w okresie zimowym są jabłka, gruszki, warzywa korzenne, a także banany, awokado, mango, orzechy i in. Poza tym mamy kiszonki, słonecznik, dynię, sezam i inne nasiona. Niektórzy kiełkują zboża. Robiąc na przykład koktajle można dodawać wody o temperaturze 40 st. C, wtedy posiłek nie jest zimny. Niektórzy wybierają dietę surową np w 90% czy 75% - to też jest korzystne dla zdrowia i jeśli komuś trudno wytrzymać na samym surowym pożywieniu, można jeść tyle surowego ile się jest w stanie.
-
2011/10/11 10:55:56
A czy ktoś może mógłby polecic jakąś książkę w języku polskim dot. tej diety. Nie wpadłabym na to, że kiszonki można uznać za surowe:-), książkę, albo stronę internetową z obszernymi informacjami. Zależy mi na tym, bo faktycznie czuć niesamowitą różnicę na plus, gdy zwiększy się znacznie udział surowizny w diecie. Dziękuję za informacje:-) mojej przedmówczyni. Pozdrawiam.
-
2011/10/11 15:56:43

strona: www.surawka.republika.pl/

blog: alchemiazdrowia.blogspot.com/

a także oczywiście sekcja z przepisami na surowiznę na blogu Weganizm w Kuchni:
badzweganinem.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?801734




-
Gość: marietta, *.adsl.inetia.pl
2011/10/11 19:40:49
Tak naprawdę, to żadna książka nie zastąpi obejrzenia inspirującego wykładu kogoś, kto ma doświadczenie w surowym odżywianiu. Gorąco polecam wykład Victorii Boutenko www.youtube.com/watch?v=Dd5EnWqX-Qc&feature=related

A tak na marginesie na surowej diecie są również Rosjanie, w porównaniu z którymi mamy dużo łagodniejszy klimat:)
-
Gość: marietta, *.adsl.inetia.pl
2011/10/11 22:09:54
To też jest ciekawa polska strona witariańska :
www.mantrazdrowia.pl/
Wybierz Weganizm Wybierz Weganizm Wybierz Weganizm